game-city.pun.pl

Forum dla pro graczy.

Ogłoszenie

ZAPRASZAM DO REJESTRACJI I POMOCY PRZY FORUM WSZYSCY ZAREJESTROWANI BEDOM ADMINAMI I GLOWNYMI MODERATORAMI

  • Index
  •  » RPG
  •  » Wiedzmin Edycja Rozszerzona

#1 2009-08-26 07:49:31

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2009-08-25
Posty: 63
Punktów :   

Wiedzmin Edycja Rozszerzona

Producent:    CD Projekt Red Studio
Wydawca:    Atari
Dystrybutor: CD Projekt
Premiera Świat:    19 września 2008
Premiera Polska: 19 września 2008
Strona Domowa: http://www.thewitcher.com/
Gatunek: Akcja / RPG

Plusy:
+ O wiele krótszy czas ładowania poziomów!
+ Potężny edytor przygód D'jini.
+ Ulepszona optymalizacja gry.
+ Poprawiony ekwipunek.
+ Więcej drobnych i przydatnych zmian!


Minusy:
- Nie stwierdzam większych wad.


Gdy Polskę obiegła informacja o wydaniu Edycji Rozszerzonej Wiedźmina, miałem co do tego nieco mieszane odczucia. Choć, bowiem perspektywa jeszcze bardziej udoskonalonego i dopracowanego dziecka CDP Red Studio jest jak najbardziej miła, nie mogłem opędzić się z wrażenia, że mamy do czynienia z całkowicie „odsmażonymi kartoflami”. Jakby w końcu na to nie patrzeć, to dokładnie ta sama gra co rok temu, w którą po prostu zaimplementowano najnowsze poprawki, dodano nieco udoskonaleń i bajerów. Z drugiej jednak strony – wszystkie te nowości, są także udostępnione w Internecie do nieodpłatnego pobrania dla posiadaczy wcześniejszej wersji Wiedźmina. W moim odczuciu więc, Edycja Rozszerzona jest fajnym uwieńczeniem wieloletniej pracy i jakby na to nie patrzeć – bardzo udoskonala podstawową wersję gry.

Pierwszym, co się może rzucić w oczy po odpaleniu gry, to możliwość wyboru pomiędzy starym, dobrym scenariuszem, a dwoma nowymi przygodami. Scenariusz głównego wątku praktycznie niczym się nie różni od tego znanego z poprzedniego wydania: fabuła w nim zawarta jest rewelacyjna, bogata w treść i niezwykle ciekawa. Jak się okazuje, całkiem nienajgorsze są także wspomniane dwa nowe scenariusze: pierwszy z nich jest bardzo krótki, bowiem starcza nam na jakąś godzinę, może półtorej. Przenosimy się w nim do Kaer Morhen, Wiedźmińskiej siedziby. Nie jest tam jednak zbyt spokojnie: zabójcy potworów użyczyli bowiem schronienia pewnej księżnej, którą chcą dopaść jej pobratyńcy za niegodziwości, których rzekomo się dopuściła. My oczywiście musimy rozwiązać ten konflikt i co jest charakterystyczne dla sagi o Geralcie - wybierzemy takie rozwiązanie, które uznamy za „mniejsze zło”. Druga, dodatkowa przygoda, jest już nieco dłuższa (starcza bowiem na jakieś 3h). Tutaj musimy po raz kolejny wyratować Jaskra z opresji, który nie dość, że siedzi w więzieniu, to do tego chcą zabić go jego wierzyciele, którym winny jest dużą sumę pieniędzy... Ten, jak i poprzedni „dodatek fabularny” bardzo mi się podoba i nieźle trzyma klimat znanych już przygód Geralta.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/WiedzminEdycjaRozszerzona_PC/Recenzja/th_rec_wied1.jpg

Dodatkowe historie są dobrodziejstwem, które wynika z innego dobrodziejstwa: autorzy gry udostępnili graczom edytor przygód, nazwany przez nich D’jini, pozwalający na własnoręczne tworzenie scenariuszy! Trzeba przyznać, że jest to narzędzie niezwykle ciekawe, rozbudowane i mające ogromny potencjał! Teraz każdy, przy odpowiednim wkładzie może stworzyć własną przygodę, mając przy tym wielką swobodę. D’jini nie jest oczywiście programem prostym, a wręcz przeciwnie – bardzo skomplikowanym. Jego opanowanie jednak, pozwala na naprawdę dużo! Tu można mieć nieco za złe panom z CDP Red Studio, że poradnik do edytora zawiera setki stron, z drugiej jednak strony można docenić ich szczegółowość.

Duży plus należy się twórcom również za coś innego: bardzo przyspieszone zostało ładowanie poziomów – bodaj największa bolączka podstawowego ! Teraz, nie czekamy już na łaskę programu kilka minut, a parę, może parenaście sekund! Zoptymalizowano także działanie silnika: produkcja jest nieco wydajniejsza. Doskonale pamiętamy, że w momencie, gdy na ekranie pojawiało się dużo ognia, wszystko potrafiło niemiłosiernie się przycinać. Na szczęście – to niedopatrzenie zostało już poprawione i Wiedźmin działa dużo żwawiej!

Zdecydowano się także nieco usprawnić korzystanie z naszego ekwipunku. Wcześniej, dość szybko robił się w nim bałagan (żeby nie powiedzieć – burdel). Poprawiono to poprzez dodanie osobnej sakwy dla składników alchemicznych. Dodatkowo, możemy podzielić je wedle substancji jakie zawierają, dzięki czemu szybko i sprawnie wyłapiemy potrzebne nam „czynniki”. Zbieranie owych składników zostało także nieco usprawnione: możemy nakazać Geraltowi robienie tego automatycznie, co na dłuższą metę zaoszczędzi nam wiele czasu. Niezwykle użyteczna opcja...

Pierwotna wersja gry, była obgadywana także z powodu nieco ubogiej ilości animacji dialogowych, w stosunku do różnorodności wypowiadanych słów przez bohaterów. A mówiąc prościej: postacie, podczas wypowiadanych kwestii, gestykulowały cały czas jedynie na kilka sposobów i często zdarzały się sytuacje, w których taka osoba zachowywała się zupełnie nieadekwatnie do tego, co mówiła. Edycja Rozszerzona przynosi dużą poprawę tej niedogodności – autorzy dograli bowiem wiele nowych animacji, co rzeczywiście przynosi różnicę: teraz obserwowane na ekranie postaci zachowują się różnorodniej, lepiej wyrażając swoje emocje.

A skoro jesteśmy już przy kwestiach graficznych, to warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy: dodano także sporo nowych „skinów” dla NPC, które do tego „przywdziewane” są losowo, przy każdym nowym załadunku mapy. Widać to przede wszystkim na postaciach nie odgrywających żadnej istotnej roli w grze, a które są po prostu elementem nadającym lokacjom życia. Nie ma więc już strachu, że wiecznie będziemy napotykać identycznie wyglądających krasnoludów, czy mieszkańców Wyzimy. Klony poszły w niepamięć!

Na tym udoskonalenia się jednak nie kończą! W spokoju nie zostawiono również popularnych kości, mini-gierki zaimplementowanej w Wiedźminie. I bardzo dobrze, bo doskonale pamiętamy, że AI przeciwników w prawdzie było „sztuczne”, ale na pewno nie „inteligentne”. Nie będzie już więc komicznych sytuacji, w których wirtualny przeciwnik dosłownie „wyrzuci” swojego fulla, pozbędzie się karety, streeta itp.. Teraz, będzie grał racjonalnie i ostrożnie.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/WiedzminEdycjaRozszerzona_PC/Recenzja/th_rec_wied2.jpg

Jak widać, nieco większych zmian i udoskonaleń jest tu dość dużo, jednak charakter rozgrywki praktycznie niczym się nie różni od tego, który poznaliśmy. Rzecz jasna nie należało się spodziewać, że w tej dziedzinie nastąpią jakieś innowacje. Nie czuję jednak najmniejszego zawodu z tego powodu: zaczynając przygodę z Wiedźminem po raz drugi, bawiłem się niemal równie dobrze, co przed rokiem i zrobiło mi się niezwykle miło, że znów mogłem wtopić się w świat prozy Andrzeja Sapkowskiego!

Nieco zabawnym pomysłem autorów, jest wgranie nagrań lektorskich w... kilku różnych językach! Możemy więc słuchać przygód Geralta w języku Angielskim, Rosyjskim, Niemieckim czy też Hiszpańskim, no i oczywiście Polskim. Rzecz jasna, nie zabrakło także odpowiednich napisów. Tak więc Hiszpański lektor i Chińskie podpisy? Czemu nie. Tylko czy to ma jakiś sens...? Nie wiem, ja akurat go nie widzę, ale opinie na ten temat zostawiam już Wam.

Wydanie Edycji Rozszserzonej Wiedźmina może budzić nieco mieszane uczucia, ale zostawmy to na boku: prawda jest taka, że z naprawdę wybitnej produkcji, robi produkcję... jeszcze lepszą! Poprawiono niemal wszystkie, denerwujące usterki, zmieniono nie do końca trafne rozwiązania... i praktycznie nie ma się już do czego doczepić. Gra ideał ? Pewnie nie, na upartego, na pewno bym coś znalazł. Ale po co mam to robić tak bardzo na siłę? Nie ma to najmniejszego sensu – odświeżone wydanie przygód Geralta prezentuje się doprawdy znakomicie i jeśli jeszcze nie kupiliście zeszłej wersji Wiedźmina, to macie teraz na to najlepszą okazję!

Offline

 

#2 2009-08-26 07:56:35

Goku95

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2009-08-26
Posty: 5
Punktów :   

Re: Wiedzmin Edycja Rozszerzona

Bardzo fajna gra a z rozszerzeniem bedziem the best naprawde duże wymagania tylko ma ;/

Offline

 
  • Index
  •  » RPG
  •  » Wiedzmin Edycja Rozszerzona

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ratownictwo-pwsz.pun.pl www.reggaem2.pun.pl www.wrestlingforever.pun.pl www.narutooshup.pun.pl www.klan-cs-menele.pun.pl