Ogłoszenie

ZAPRASZAM DO REJESTRACJI I POMOCY PRZY FORUM WSZYSCY ZAREJESTROWANI BEDOM ADMINAMI I GLOWNYMI MODERATORAMI

#1 2009-08-26 13:27:58

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2009-08-25
Posty: 63
Punktów :   

Need for Speed Pro Street

Producent: EA Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Premiera Świat:    14 listopada 2007
Premiera Polska: 23 listopada 2007
Strona Domowa: http://www.needforspeed.com/
Gatunek: Wyścigi
Inne Platformy: PS3, PSP, X360, WII, PS2

Plusy:
+ grafika i dźwięk.
+ nowe tryby rozgrywki.
+ dynamiczne wyścigi.
+ większy realizm.

Minusy:
- szwankująca płynność
- głos komentatora.
- mało zróżnicowane trasy.


Przyszła jesień, a wraz z nią kolejne edycje najpopularniejszych serii wydawniczych firmy Electronic Arts. Całkiem niedawno mieliście okazję (i mam nadzieję, że również przyjemność) przeczytać recenzje sportów drużynowych, tym razem wziąłem na celownik najnowszą część ścigałki zatytułowanej Need For Speed. Tegoroczne wydanie okraszono nazwą Need For Speed ProStreet i nie podejmuje ono już tematyki nielegalnych wyścigów, rozgrywających się pośrodku mrocznych ulic miast. Tym razem śmigać będziemy tylko i wyłącznie po dedykowanych torach wyścigowych, a największych utrudnieniem nie będą samochody zwykłych kierowców, lecz czas, brak umiejętności kierowania oraz kulawo ustawiony pojazd.

Fabuła Need For Speed ProStreet rzuca gracza w ciało początkującego i niezwykle dobrze zapowiadającego się kierowcy. Jest to młody facet o imieniu Ryan Cooper, który postanawia poprzez swoje umiejętności za kółkiem zdobyć sławę, pieniądze i szacunek. Niestety na drodze do sukcesu stoi grupa oszołomów, oraz dziesiątki wyścigów. Na samym końcu będziemy musieli stawić czoła królowi, którego umiejętności za kierownicą przewyższa jedynie pycha i potrzeba przechwalania się przed innymi. Oczywiście jak się domyślacie, najlepsi z Was będą mieli zaszczyt zobaczyć zgorzkniałą minę kolesia, któremu udało Wam się skopać dupsko!

Ścieżka do sławy usłana jest jednak wieloma niezwykle trudnymi wyścigami, których ukończenie niejednokrotnie wymaga znacznie więcej niż tylko umiejętności dobrego kierowania. Need For Speed ProStreet kładzie znacznie większy nacisk na realizm rozgrywki, tuning samochodów oraz zachowanie każdej fury na drodze. Przechodząc kolejne etapy trybu fabularnego będziecie musieli starać się kupować nowe samochody i usprawniać do maksimum już posiadane. Tylko dzięki sprytnemu tuningowaniu maszyn będziecie w stanie osiągnąć zwycięstwo.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/NeedforSpeedProStreet_PC/Recenzja/th_rec_nfs_000.jpg

Need For Speed ProStreet to nie tylko nowa formuła rozgrywek, towarzyszą jej również zupełnie świeże tryby zabawy. Aby zadowolić ogromne rzesze fanów, deweloper opracował na potrzeby projektu sprytnie nazwane modele rozgrywki, takie jak: Grip, Time Attack, Drag, Sector Shootout czy też Top Speed Run. Większość z nich znacie zapewne z poprzednich edycji programu, warto jednak zwrócić uwagę na Sector Shootout oraz Top Speed Run. Dla dociekliwych wspomnę jeszcze, że Grip to najzwyklejsze wyścigi rozgrywające się wokół specjalnego toru. Pomimo zupełnie nowej nazwy, jest to tryb powszechnie dostępny w edycjach wcześniejszych. Podobnie potraktowano Top Speed Run, który wymaga od nas pędzenia z maksymalną prędkością i przecinania punktu kontrolnego radarów policyjnych.

Zupełnie nowym typem zabawy jest natomiast Sector Shootout, w którym zostajemy wrzuceni na tor wyścigowy i staramy się przejeżdżać przez swego rodzaju linie kontrolne. Haczyk jest w tym, że od momentu startu na górze ekranu znajduje się specjalny licznik odliczający nasze punkty. Aby zwyciężyć musimy starać się pokonywać kolejne odcinki trasy szybciej niż pozostali kierowcy, zdobywając tym samym jak najwięcej wspomnianych punktów. Posiadając opóźnienie w stosunku do innych, nie pozyskujemy żadnej punktacji, a co za tym idzie możliwe jest ukończenie przejazdu z wynikiem równym zero. Zabawa w tym trybie jest niezwykle emocjonująca i trzeba przyznać, że wymaga sporo kombinowania, szczególnie jeśli na początku rozgrywki zdecydujecie się na wyłącznie wszelkich wspomagań sterowania.

Bez pomocy komputera nawet tak prosty tryb jak Drag może wymagać wielu powtórzeń i dużych umiejętności. Choć model prowadzenia samochodu nadal jest totalnie zręcznościowy, deweloper pokusił się o wprowadzenie do niego kilku usprawnień, a co za tym idzie nadano mu nieco symulacyjnego i bardziej wymagającego charakteru. Złe wchodzenie w zakręty kończy się tutaj niejednokrotnie dachowaniem, które natomiast tragicznie przerywa naszą zabawę, zmuszając nas do startowania od początku. Nawet skromne zderzenia są w stanie skutecznie zepsuć Waszą szansę na zwycięstwo, Need For Speed ProStreet wzbogacony został bowiem w system zniszczeń samochodu, który wpływa nie tylko na jego wygląd zewnętrzny, lecz również zachowanie maszyny na drodze. Zrezygnowano co prawda z poważnych zniszczeń silnika, skrzyni biegów, zawieszenia oraz innych elementów mechanicznych. Wszelkie zniekształcenia i defekty powodują przede wszystkim obniżenie osiągów, jedynie dachowanie całkowicie dewastuje maszynę. Pogięta maska, spoilery, zderzaki lub też drzwi niwelują opływowość samochodu, zmniejszając tym samym naszą prędkość maksymalną oraz oczywiście potencjalne przyspieszenie. Sprawa jest na tyle poważna, że lepiej unikać jakichkolwiek stłuczek.

Prócz konsekwencji technicznych, zniszczenia maszyny pochłaniają także spore sumy ze zdobytego budżetu. Po przejechaniu wyścigu jesteśmy bowiem zmuszeni do naprawienia uszkodzonego samochodu, startowanie gruchotem jest bowiem niejednokrotnie niemożliwe, a jeśli nawet się uda, to zwycięstwo będzie niezwykle trudne do osiągnięcia. Deweloperzy, system zniszczeń przenieśli dodatkowo jedno oczko do góry. Otóż, kiedy uszkodzimy pojazd podczas przejazdu i w jego trakcie zdecydujemy się na restart wyścigu, zniszczenie nie znikną w magiczny sposób. Będziemy zmuszeni pędzić maszyną w takim stanie, w jakim była w momencie restartu. Zapewne wielu z Was rozwiązanie takie zirytuje, ja jednak myślę, że jest to całkiem ciekawy pomysł i znacząco wpływa on na satysfakcję jaką mamy po dotarciu do mety na pierwszym miejscu.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/NeedforSpeedProStreet_PC/Recenzja/th_rec_nfs_001.jpg

W miarę wygrywania kolejnych przejazdów, zdobywamy nie tylko pieniądze, sławę oraz szacunek innych kierowców; lecz również odblokowujemy wcześniej niedostępne samochody. Deweloperzy ze studia Electronic Arts po raz kolejny uraczyli nas sporą ilością maszyn, która w Need For Speed ProStreet sięga 55-ciu sztuk. Do dyspozycji mamy pojazdy należące do klasy egzotyków, muscle oraz oczywiście takie, które są wręcz idealne do tunningowania. Zupełną nowością w serii jest opcja przygotowywania specjalnych schematów samochodów, które następnie możemy zmieniać wedle zapotrzebowania. Kupując samochód warto także pamiętać, że nie każda fura nadaje się do driftów, a bez odpowiedniej bryczki nie będziemy w stanie współzawodniczyć. Jako, że auta dosyć łatwo zdewastować przydają się także wozy zapasowe, które wchodzą do gry kiedy nasz podstawowy środek transportu przypomina kupę złomu, a nie mamy wystarczająco dużo kasy by go naprawić, lub nie dysponujemy żadną kartą darmowego reperowania.

Jak widzicie po powyższych akapitach, najnowsza odsłona serii charakteryzuje się znacznie większym realizmem w porównaniu z edycjami wcześniejszymi. Mogę bez wątpienia powiedzieć, że gra potrafi skutecznie wkurzyć nawet najbardziej cierpliwych graczy, a ciągły brak funduszy dodatkowo podnosi poziom trudności. Jak jednak całość prezentuje się jeśli chodzi o oprawę audio-wizualną…? No cóż, jest bez wątpienia bardzo dobrze i choć nie mamy do czynienia z totalną rewolucją, wysoka jakość doznań wizualno-dźwiękowych jest niezaprzeczalna!

Grafika w nowej odsłonie Need For Speed ProStreet nie stanowi w sumie jakiegoś ogromnego kroku do przodu, jest ona jednak przyjemna. Modele pojazdów zrealizowano wręcz idealnie, otoczenie pełne jest detali i różnych dziwacznych obiektów, a tory są zróżnicowane i przyjemnie zaprojektowane. Nie można jednak oprzeć się wrażeniu, że śmigamy ciągle w tym samym otoczeniu, po pewnym czasie staje się to dokuczliwe gdyż rozgrywka robi się nieco monotonna. Sporym minusem oprawy wizualnej są ciągłe spadki płynności. Z jakiegoś dziwnego powodu deweloper nie dopracował w pełni silnika graficznego, a co za tym idzie ilość wyświetlanych klatek potrafi często ulegać zmianie. Nie jest to co prawda tak dokuczliwe jak na opisywanej niedawno wersji dla konsoli Xbox 360, co jakiś czas widać jednak ewidentnie, że płynność spada. Oczywiście nie z winy mojego sprzętu, bowiem parametry mojego blaszaka znacznie wykraczają ponad wymagania rekomendowane. Ogólnie rzecz biorąc jest dobrze, aczkolwiek mogłoby być jeszcze lepiej.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/NeedforSpeedProStreet_PC/Recenzja/th_rec_nfs_002.jpg

Na pochwałę zasługuje także dźwięk oraz muzyka. Jak to zawsze bywa w dziełach studia Electronic Arts, podczas zabawy słyszymy wiele dynamicznych kawałków, nagranych przez słynne zespoły z całego świata. Wyścigom towarzyszą także realistycznie brzmiące silniki maszyn, sugestywne efekty specjalne oraz kulawy głos komentatora. Nie wiem dlaczego deweloper zdecydował się na wprowadzenie do z założenia poważnej imprezy, kiczowato brzmiącego narratora, który przez cały czas bredzi coś na temat naszych postępów oraz ogólnej progresji zawodów. Pocieszający jest na szczęście fakt rezygnacji ze spolszczenia wspomnianego głosu! Wręcz nie mogę sobie wyobrazić horroru jakiemu poddane zostałyby wówczas moje i Wasze biedne uszy!

Podsumowując, Need For Speed ProStreet to przyjemna kontynuacja jednej z najsłynniejszych serii gier wyścigowych. Choć program nie jest doskonały, to jednak zdecydowanie mocniej wciągnął mnie od edycji poprzedniej. Model prowadzenia maszyn jest bardziej zaawansowany, wyścigi dynamiczniejsze, pojazdów więcej, a ogólny zarys projektu znacząco odchodzi od ulicznych szaleństw w samym środku nocy. Dla osób lubiących rozgrywki wieloosobowe opracowano oczywiście tryb Multiplayer, a co za tym idzie na długość zabawy nikt nie powinien narzekać!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.chormaprobe.pun.pl mój tata się onanizuje czy statek w pokemonach wróci www.zetka50.pun.pl scigacze