game-city.pun.pl

Forum dla pro graczy.

Ogłoszenie

ZAPRASZAM DO REJESTRACJI I POMOCY PRZY FORUM WSZYSCY ZAREJESTROWANI BEDOM ADMINAMI I GLOWNYMI MODERATORAMI

#1 2009-08-26 13:43:58

Administrator

Administrator

Zarejestrowany: 2009-08-25
Posty: 63
Punktów :   

Time Shift

Producent: Saber Interactive
Wydawca: Vivendi Universal Game
Dystrybutor: CD Projekt
Premiera Świat:    30 października 2007
Premiera Polska: 16 listopada 2007
Strona Domowa: http://www.timeshiftgame.com/us/
Gatunek: Akcja / Strzelanka
Inne Platformy: XBOX, X360, PS3 

Plusy:
+ świetne projekty lokacji.
+ manipulowanie czasem.
+ ciekawy tryb multi.
+ bardzo dobra grafika


Minusy:
- problemy z płynnością.
- słaba fabuła.
- kulawe dialogi.


Firma Saber Interactive nie jest szczególnie dobrze znanym i docenianym producentem gier komputerowych. Deweloper ma na swoim koncie jedynie strzelankę zatytułowaną Will Rock oraz niedawno wydaną produkcję ochrzczoną TimeShift. Program pierwotnie tworzony był na konsolę Xbox, jednak kiedy miał on się pojawić na półkach sklepowych wydawca i producent zdecydowali, że potrzebują więcej czasu na dopracowanie projektu. Minęło ponad rok czasu, gra przeszła totalną przebudowę i przerodziła się z nisko budżetowej produkcji w niezwykle udany tytuł, który prezentuje się nadzwyczajnie praktycznie pod każdym względem.

Fabuła TimeShift przenosi nas do bliżej nieokreślonego czasu, w którym naukowcom udało się wynaleźć urządzenie umożliwiające manipulowanie czasem. Głównym bohaterem jest fizyk, który z powodu dziwnego zbiegu okoliczności ląduje w alternatywnej rzeczywistości. Przed przystąpieniem do rozgrywki, widzimy jak nasz heros biegnie korytarzem ośrodka badawczego, który lada moment wybuchnie z powodu umieszczonej w nim bomby. Ładunek wybuchowy podłożył szaleniec, który zanim nastąpi eksplozja wykorzystuje specjalny kombinezon do przeniesienia się w czasie. Aby uratować znajdującą się wewnątrz kobietę oraz innych naukowców, nasz protegowany wskakuje w podobny strój i aktywuje jego właściwości manipulacją czasoprzestrzenną. Niestety jego ubranko nie działa tak jak powinno i zamiast cofnąć się jedynie kilka minut, bohater wędruje kilkadziesiąt lat wstecz i dodatkowo do alternatywnej rzeczywistości. Teraz musi odszukać pierwszy kostium, bowiem tylko dzięki niemu jest w stanie wrócić do swoich czasów.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/TimeShift_PC/Recenzja/th_rec_ts_000.jpg

TimeShift to dynamiczna gra akcji, która już od pierwszych sekund rozgrywki rzuca nas w sam środek zadymy. Zabawa na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym szczególnym i można nawet powiedzieć, że jest standardowa. Po chwili okazuje się jednak, że deweloperzy wrzucili do programu kilka ciekawych zdolności specjalnych, pozwalających na manipulowanie czasem. Jak wspomniałem, główny bohater siedzi w bardzo wyjątkowym kombinezonie. Dzięki niemu jest w stanie zatrzymywać czas, cofać go oraz spowalniać. Opcje te są wręcz niezastąpione podczas walki z przeważającymi siłami wroga, autorzy postarali się jednak aby wykorzystać je również do rozwiązywania zagadek logicznych.

Lokacje w TimeShift wymagają posługiwania się specjalnymi cechami kostiumu. Każda mapa została przygotowana bardzo dobrze, jest sporych rozmiarów i nie można narzekać na brak różnorodności. Mi osobiście najbardziej podobał się poziom, w którym spacerowałem w wielkiej fabryce. Znajdowała się w niej ogromna hala z poruszającymi się dookoła mechanizmami oraz dziesiątkami źródeł światła, rzucającymi cienie na wszystkie powierzchnie - efekt jest po prostu wspaniały i w żadnej innej grze nie widziałem czegoś podobnego – nawet w tytułach, których ogólna prezencja stoi na wyższym poziomie niż TimeShift. Choć gra momentami potrafi oczarować swoim urokiem, to jednak grafika w niej jest bardzo zróżnicowana. Natrafiamy na elementy zrealizowane idealnie, oraz wiele mniej urokliwych, których opracowanie stoi na niższym poziomie. O tym jednak napiszę szerzej nieco później…



Jak wspomniałem przed chwilą, projekty lokacji w grze są bardzo ciekawie przygotowane i zróżnicowane. Oprócz nadmienionej fabryki, wędrujemy także pośród zdezelowanych ulic miasta, ogromnych lasów oraz mroźnych pustkowi. Co jakiś czas natrafiamy na jakąś zagadkę logiczną wymagającą manipulacji czasem. Musimy przebiegnąć pod szybko zamykającymi się drzwiami, jednocześnie włączyć dwa odległe przełączniki, lub też cofnąć wybuchające przejście i następnie bezpiecznie przedostać się na drugą stronę. Łamigłówki nie są szczególnie skomplikowane, stanowią jednak świetną odskocznię od ciągłego biegania i tłuczenia setek wyskakujących ze wszystkich stron oponentów.

Aby poradzić sobie z bydlakami nasz bohater posiada do swojej dyspozycji spory arsenał różnego rodzaju pukawek. Zabawę zaczynamy jedynie ze skromnym pistoletem, a w miarę progresji znajdujemy karabin maszynowy, strzelbę, wyrzutnię rakiet oraz kilka mniej standardowych pukawek strzelających wiązkami energii zamiast ołowiem. Broń jest ciekawie zaprojektowana i co najważniejsze niezwykle przyjemnie się z niej korzysta. Podczas rozgrywki możemy jednocześnie dzierżyć tylko trzy różne giwery, a co za tym idzie warto posiadać przy sobie spluwę przydatną do każdej sytuacji: walki w zwarciu, starć na odległość oraz zgrzytów z mocniejszymi oponentami. Dla mnie najskuteczniejsza okazała się kombinacja karabinu, strzelby oraz kuszy. Ta mieszanka pomogła mi przetrwać nawet najgroźniejsze momenty w grze!

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/TimeShift_PC/Recenzja/th_rec_ts_001.jpg

Broń w TimeShift jest bardzo przyjemnie zrealizowana, nie jest ona jednak najważniejszym elementem programu. Zdecydowanie najciekawszym aspektem projektu jest możliwość kombinowania czasem, z której podczas zabawy korzystałem wielokrotnie. Wchodząc do pokoju pełnego oszołomów, wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, aby czas się zatrzymał lub zwolnił, umożliwiając nam tym samym rozbrojenie lub zatłuczenie oponentów zanim ci skapną się o co chodzi. Reakcja wroga na podkradnięcie mu giwery jest po prostu genialna. Kiedy zatrzymamy czas, możemy podejść do oponenta i zwinąć trzymaną przez niego pukawkę. Następnie wyłączamy funkcjonalność kombinezonu, a przed nami stoi totalnie zdezorientowana sierota, która wciąż stara się nacisnąć na spust. Akcja ta spodobała mi się tak bardzo, że zamiast zabijać od razu, rozbrajałem przeciwników kiedy tylko nadarzyła się ku temu okazja.

Modyfikacja upływu czasu jest przydatna nie tylko do ataku, lecz również obrony w wielu niezwykle groźnych sytuacjach. Dla przykładu kiedy leci w naszą stronę granat możemy zatrzymać czas i odsunąć się poza obszar eksplozji. Gdy granat przyczepi się do naszego ciała, włączamy opcję cofania czasu, a broń odkleja się i leci w stronę nadawcy. Dzięki umiejętności manipulowania czasem możemy także zatrzymać i zniszczyć lecącą w naszą stronę rakietę, przechodzić przez ogień, a także spacerować po powierzchni wody. Rozgrywka w TimeShift nie przypomina niczego, z czym miałem wcześniej do czynienia! Gracz jest tutaj bogiem i nikt nie jest dla niego prawdziwym zagrożeniem!

Wiele ciekawych rozwiązań znaleźć można także w trybie rozgrywki wieloosobowej. Mamy tutaj do czynienia ze standardowymi modelami zabawy, takimi jak Deathmatch, Team Deathmatch itd. Innowacją w nich jest zastosowanie specjalnych granatów czasowych, tworzących bańkę wpływającą na wszystkie znajdujące się w jej wnętrzu obiekty. Nadaje to niezwykłego obrotu akcji i sprawia, że zabawa jest po prostu świetna. Jestem przekonany, że wielu graczy mordujących się wzajemnie w świecie Halo 3, przerzuci się choć na kilka dni lub tygodni do uniwersum TimeShift!

Niestety gra pomimo dziesiątek zalet posiada kilka drobnych wad, które spowodowały obniżenie punktacji końcowej. Po pierwsze silnik graficzny, choć bardzo zaawansowany i generujący wysokiej jakości obraz, potrafi co jakiś czas konkretnie zamulić. Obniżka płynności animacji nie jest duża i nie zdarza się często, myślę jednak, że przy obecnym sprzęcie nie powinno być żadnych tego typu problemów. Drugim największym niedociągnięciem jest nieco kulawa fabuła, praktycznie od początku do końca zabawy nie jesteśmy przekonani co robimy w danym momencie i dlaczego to robimy. Pchamy się do przodu tylko i wyłącznie dlatego, że gra charakteryzuje się ogromną grywalnością i zapewnia mnóstwo zabawy!

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/TimeShift_PC/Recenzja/th_rec_ts_002.jpg

Techniczna strona TimeShift prezentuje się nadzwyczaj dobrze. Studio Saber Interactive wykonało kawał dobrej roboty, tworząc silnik graficzny programu i muszę szczerze przyznać, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony kiedy pierwszy raz odpaliłem grę. Wspomniałem wcześniej o świetnej grze światła i cieni, a teraz wypadało by jeszcze nadmienić, że gra charakteryzuje się płynną animacją, wysokiej jakości modelami oraz przyjemnymi efektami specjalnymi. Całość uzupełniają dynamiczne efekty dźwiękowe, miła dla ucha muzyka i nieco kulawo nagrane dialogi. Te ostatnie nie przeszkadzają w żaden sposób, w czerpaniu przyjemności z zabawy!

Podsumowując, Timeshift to dla mnie ogromne zaskoczenie. Spodziewałem się przeciętnej strzelanki, która przyciągnie mnie do siebie jedynie na kilkadziesiąt minut. Ostatecznie przeszedłem całą grę i myślę, że w wolnej chwili jeszcze raz zdecyduje się na manipulowanie czasem!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gpz.pun.pl www.dolnyslask.pun.pl www.opelwloclawek.pun.pl www.telefoniki.pun.pl www.paintball-lomza.pun.pl